Europa Nostra i Komisja Europejska ogłosiły listę specjalnie wyróżnionych projektów w plebiscycie Europejskich Nagród Dziedzictwa. Wśród nich znalazł się polski projekt pt. Muzeum Utracone, realizowany od 10 lat przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Ad Artis Fundacja Sztuki SAR, we współpracy z Departamentu Dziedzictwa Kulturowego za Granicą i Strat Wojennych w Resorcie Kultury. To jedyny projekt z naszego kraju z takim wyróżnieniem.
Wyróżnienie naszego projektu na arenie międzynarodowej, przez grono wybitnych specjalistów, jest dla nas pięknym zwieńczeniem 10 edycji Muzeum Utraconego. Jestem dumna, że jury doceniło właśnie te elementy projektu, które są dla nas najważniejsze: kreatywność i innowacyjność projektu oraz efekty komunikacji (w tym roku pokaz MUX obejrzało ok. - 300 000 osób). To projekt CSR Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, który powstał by nasza najmłodsza ze sztuk reklama, codziennie czerpiąca inspirację z zasobów kultury – oddała kulturze to co zostało bezpowrotnie utracone. Przywracamy pamięć o polskim dziedzictwie kulturowym, o naszej tożsamości, naszej przynależności kulturowej do Europy, „przywracamy” ponownie utracone dzieła sztuki kulturze
mówi Anna Zimecka ze Stowarzyszenia SAR, pomysłodawczyni projektu Muzeum Utracone i vice prezes Fundacji Ad Artis.