Historyczne wydarzenie - oficjalny polski panel pt. „Wszyscy jesteśmy imigrantami” na scenie festiwalu Cannes Lions,
Cannes Lions 2024 zapowiada się wyjątkowo dla polskiej branży marketingowo-reklamowej. Polska jako kraj zaznaczy mocno swoją obecność na tym prestiżowym festiwalu, realizując panel dyskusyjny "WSZYSCY JESTEŚMY IMIGRANTAMI", organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy KTR przy partnerstwie z Mastercard.
W panelu udział wezmą wybitni eksperci i twórcy, związani z tematem migracji:
- Agnieszka Holland: Jedna z najwybitniejszych postaci polskiej kultury, reżyserka wielu nagradzanych filmów, m.in. tego ostatniego związanego z tematyką migracyjną pt. "Zielona Granica",
- Jana Shostak: polsko-białoruska aktywistka i artystka, ekspertka ds. migracji i integracji
- Jerzy Hołub: Vice President Marketing na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard, współtwórca nagrodzonego Titanium Lion projektu "Where To Settle", pomagającego uchodźcom z Ukrainy.
- Jana Shostak: polsko-białoruska aktywistka i artystka, ekspertka ds. migracji i integracji
- Jerzy Hołub: Vice President Marketing na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard, współtwórca nagrodzonego Titanium Lion projektu "Where To Settle", pomagającego uchodźcom z Ukrainy.
Panel odbędzie się 17 czerwca o godz. 14:15 w jednej z największych przestrzeni festiwalu - Terrace Stage i poruszy palące tematy migracji, wojen i zmian klimatycznych. Prelegenci podzielą się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami, a także porozmawiają, jak sztuka i kreatywność może pomagać ten problem rozwiązać. Będzie to niesamowite spotkanie, dzięki któremu na temat będzie można spojrzeć z różnych perspektyw.
Temat migracji jest ogromnie istotny, ponieważ dotyka coraz większej liczby osób na całym świecie. Wojny i zmiany klimatyczne zmuszają ludzi do opuszczania swoich domów i szukania schronienia w innych krajach. Polska jako kraj frontowy przyjmujący dużą liczbę uchodźców z Ukrainy, mierzący się także z napływem uchodźców ze strony Białorusi szczególnie silnie odczuwa skutki tego zjawiska.
,,Bardzo się cieszę, że Polska będzie miała oficjalny wykład na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Był to jeden z najważniejszych celów, jakie postawiliśmy sobie w ramach działań zarządu SAR i KTR. Cel istotny, bo związany z promocją polskiego środowiska reklamowego i świata polskiej kultury na największym festiwalu kreatywności na świecie. Jestem przekonany, że ten panel będzie jednym z najmocniejszych wydarzeń tegorocznego festiwalu" - Maciej Twardowski, przewodniczący KTR, Executive Creative Director Ogilvy, współtwórca pomysłu na panel.
"Polacy potrafią inspirować dlatego cieszę się, że oddolne działania prowadzone w Polsce przez różne środowiska w celu poprawienia losu migrantów będą tematem dyskusji na jednej z najważniejszych scen w Cannes. Do Cannes przyjeżdżają goście z wszystkich stron świata a żyjemy w czasach, w których migracje ludności stają się niestety zjawiskiem globalnym. Polska perspektywa pozwoli zrozumieć ludziom z innych krajów jeszcze mocniej temat a i może ona dać pewną ważną lekcję dla świata” – Marcin Sosiński Chief Creative Officer Dentsu Creative Poland&CEE, współtwórca pomysłu na panel.
Panel dyskusyjny "WSZYSCY JESTEŚMY IMIGRANTAMI" odbędzie się z inicjatywy SAR/KTR dzięki wsparciu Mastercard, marki, która udowadnia, że kreatywność może realnie rozwiązywać problemy związane z migracją. Mastercard konsekwentnie wspiera inicjatywy społeczne, wykorzystując swoje narzędzia i dane, czego dowodem są liczne nagrody, w tym Tytanowe Lwy na Cannes Lions czy Black Pencil D&AD za kampanię "GdzieZamieszkac.com"
Platforma GdzieZamieszkac.com, zrealizowana z agencją McCann, w odpowiedzi na kryzys uchodźczy spowodowany wybuchem wojny w Ukrainie, to przykład zaangażowania Mastercard w budowanie lepszego świata. Narzędzie to oferuje osobom uchodźczym cenne informacje i wsparcie w procesie integracji.