Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR powołuje projekt ESG dla branży komunikacji marketingowej. Inicjatywa SAR to propozycja wspólnej pracy środowiska komunikacji marketingowej nad opracowaniem i implementacją kodeksu ESG dla branży.
Do udziału w projekcie zostali zaproszeni członkowie SAR, przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń́ branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.
„Wierzymy, że tak ważne inicjatywy trzeba robić razem. W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspiesza i ujednolica proces wprowadzania niezbędnych zmian” – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.
Celem inicjatywy jest wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej, a także implementacja narzędzi już funkcjonujących na rodzimym rynku. Składowe triady ESG, to bardzo rozległy obszar zagadnieniowy i grupy robocze będą na bieżąco pracowały nad zakresem tematycznym i dostosowywały je do realiów polskiego biznesu.
Grupa E (environmental) wypracuje plan wdrożenia standardu i narzędzia Ad Net Zero (https://adnetzero.com). Grupa S (social) skupi się głównie na wątkach obecnych w badaniu Global DEI Census, czyli diversity, equity i inclusion. Polska będzie jednym z 30 rynków, na których zostanie przeprowadzone badanie. Członkowie Grupy G (governance) skoncentrują się nad standardami w relacjach klient – agencja i przygotują branże do raportowania zgodnego z nową dyrektywą KE CSRD. Działania z zakresu grupy G są traktowane przez uczestników, jako podstawa triady ESG, która umożliwi implementacje standardów zrównoważonego rozwoju.
„Inicjatywa ma zmienić postawy i praktyki stosowane przez branżę oraz spowodować jakościowe zmiany na każdym etapie procesu marketingowego. Zależy nam, aby z wypracowanych przez grupy robocze narzędzi i dobrych praktyk skorzystało jak najszersze grono. Zapraszamy do udziału w projekcie i dzielenia się posiadanymi badaniami i już funkcjonującymi standardami i dobrymi praktykami. Czekamy na Wasze zgłoszenia za pośrednictwem naszych mediów społecznościowych oraz pod specjalnym adresem esg@sar.org.pl . Zachęcamy również do używania #ESGkomunikacjimarketingowej przy publikacjach związanych z tematem” – postuluje Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR.
Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem:
· E-mail: esg@sar.org.pl
· LinkedIn SAR: https://www.linkedin.com/company/10410259/admin/
· oraz używania #ESGkomunikacjimarketingowej w publikacjach związanych z obszarami zrównoważonego rozwoju