Co robić, by marka małopolska była równie silna jak bawarska czy kalifornijska i byśmy wszyscy czerpali z tego korzyści – odpowiedzi na to pytanie szukali eksperci, urzędnicy, przedsiębiorcy, liderzy najważniejszych organizacji gospodarczych, podczas XI Forum Przedsiębiorców Małopolski. Wydarzenie otworzyła Minister Przedsiębiorczości Jadwiga Emilewicz. Wśród prelegentów znaleźli się przedsiębiorcy z Małopolskiej Mapy Marek oraz Paweł Tyszkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowe SAR. Forum odbyło się 3 czerwca w hali EXPO Kraków.
XI Forum Przedsiębiorców Małopolski poprowadził Zbigniew Bartuś, publicysta Dziennika Polskiego. W czasie wydarzenia eksperci i praktycy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami w działaniach promujących firmę. O nowych mechanizmach wsparcia i pozyskiwaniu funduszy na budowanie silnych marek opowiedziała Małgorzata Popławska z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Następnie Paweł Tyszkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR opowiedział o projekcie Mapa Marek. Przedstawiciel SAR mówił jak promocja lokalnych firm wpływa na postrzeganie całego regionu, a w następstwie kraju. Przekonywał do tego by budować silną pozycję znaku „Made in Polska”.
Kolejnym punktem wydarzenia była debata o tym, jak wyprowadzić firmę z modelu opartego na niskich kosztach pracy - w sytuacji, gdy te koszty szybko rosną i nigdy już nie będą niskie. W czasie której dowiedzieć się można było również, jak promować region, by jego marka stała się dla przedsiębiorców siłą pociągową oraz jak wykorzystać sukcesy czołowych firm Małopolski do rozwoju pozostałych. W dyskusji wzięli udział: Tomasz Lubowiecki (7R), Wiesław Hałucha (Alventa) i Janusz Fudała (Orlen Oil) oraz eksperci z Krakowskiego Parku Technologicznego. W czasie debaty o kluczowej roli profesjonalnych prawników w zapewnieniu przedsiębiorstwom bezpiecznego funkcjonowania opowiedział dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie dr Marcin Sala- Szczypiński.
Na końcu eksperci i przedstawiciele marek wzięli udział w panelu dyskusyjnym, w którym tematem przewodnim była technologia jako dźwignia marki. Prelegenci przedstawiali sprawdzone narzędzia pomagające przedsiębiorcom tworzyć skuteczny przekaz i zarabiać na silnej marce. W debacie uczestniczyli: Wiesław Hałucha, Prezes Alventa S.A., Bartosz Józefowski, KPT Scale Up Manager, Krakowski Park Technologiczny, Marek Maj Założyciel SMAY, Członek zarządu MZP Lewiatan, Marcin Mazgaj, Wiceprezydent Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie, Małgorzata Popławska, Prezes Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz Rafał Solecki, Dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości.