29 stycznia 2020 r. podczas konferencji „MarCom Skills Day” odbyła się uroczysta inauguracja działań Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Głównym celem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców.
Komunikacja marketingowa to kolejny z sektorów gospodarki, który ma swoją Radę ds. Kompetencji. Dzięki temu zyskaliśmy łączącą całą branżę przestrzeń do rozwoju umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów w cyfrowym świecie. Ponadto zbudowaliśmy oficjalną reprezentację w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku, a w skład Rady weszło wielu znakomitych ekspertów. To bardzo pomoże naszej branży i jej przyszłym pracownikom skutecznie stawiać czoła wyzwaniom stale zmieniającego się rynku
mówi Dariusz Andrian, prezes SAR
Rada Sektorowa ma także promować branżę marketingową jako dobre miejsce do pracy. Jak wiemy, sektor ten cierpi na brak wykwalifikowanych pracowników, a zapotrzebowanie to będzie ciągle wzrastać. Nie da się tworzyć systemu edukacji, który odpowiadałby na potrzeby rynku, bez interdyscyplinarnego podejścia i udziału przedstawicieli wielu dziedzin. Zadaniem Rady jest łączyć ich oraz umożliwiać wymianę doświadczeń, m.in. poprzez organizowane wydarzenia
- dodaje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska