Głównym celem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez pracowników do wymagań rynku i pracodawców. Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w branży komunikacyjnej.
Zgodnie z raportem „Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej” 1 w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny - sektor polskiej gospodarki. Powstanie Rady to duży krok w obu tych kierunkach. Projekt bowiem łączy całą branżę, która zyska jeden wspólny głos w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku
powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Komunikacja marketingowa to szczególnie dynamicznie zmieniający się obszar rynku, a jedną z głównych sił napędowych jest postępująca cyfryzacja. W najbliższych latach szczególnie poszukiwani będą pracownicy o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digitalu.(1) Dlatego tak ważne jest, aby zarówno kształcenie osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i tych, którzy w ramach lifelong learning nieustannie pogłębiają czy zmieniają swoje kwalifikacje, systemowo dostosowane było do zmieniających się metod i form komunikacji związanych z rozwojem nowych mediów, a co za tym idzie do wymagań rynku i pracodawców. Sektorowa Rada ds. Kompetencji jest odpowiedzią na tę potrzebę
powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego